14.12.14

Використання скриншотів при роботі на комп’ютері

З власного досвіду або як я з ними познайомилася…
Що існує моментальний знімок екрану я чула давно, але ніяк не могла зрозуміти, як це робиться. Допоміг мені в цьому, як не дивно, анекдот.
Білявка запитує у приятеля:
-          Як зробити скриншоти?
На що приятель відповідає:
-          Є два шляхи – довгий і короткий. Для довгого: береш фотокамеру, триногу для неї, виставляєш цю конструкцію навпроти монітору, примірюєшся, ще раз виставляєш – і клацаєш. Короткий – натискаєш на клавішу PrintScreen і вставляєш зображення в графічний редактор.
Блондинка пішла за фотокамерою.
А я уточнила, який на нашому комп’ютері графічний редактор…
(Зразки скринів як ілюстрації можна переглянути на ЦІЙ сторінці.

Що таке с кринщоти
Знімок екрану (англ. screenshot, скриншот, скорочено скрин, в деяких джерелах зустрічається скрін) — зображення, отримане комп'ютером, що відображає дійсно те, що бачить користувач на екрані монітора. Це зображення створене зі запису видимих елементів екрана комп'ютера або іншого візуального вихідного пристрою. Як правило, це цифрове зображення створюється операційною системою або спеціальним програмним забезпеченням.
Найпростішим способом створення знімка екрана в операційній системі Windows є використання клавіші на клавіатурі PrtScr (PrintScreen). Після виконання цієї операції знімок поміщається у буфер обміну Windows. Для його вставлення та редагування може використовуватися будь-який графічний редактор, зокрема стандартний Paint, що входить у набір додатків Windows. Окрім вставки в графічний редактор скрін можна вставляти безпосередньо в текстовий редактор. Але в текстовому редакторі менше можливостей для обробки знімку.
Для створення скриншоту існує велика кількість сторонніх програм. Деякі з них дають змогу користувачу робити знімок певної частини екрана; редагувати зображення одразу після створення; робити фото через певний проміжок часу; автоматично зберегти знімок у файл; записувати відео та багато іншого.


Робота зі скриншотами
Часто скриншоти використовують для пояснення, наприклад, як користуватись тією чи іншою програмою. Зараз саме за допомогою скринів я поясню, як зробити ці самі скрини…
Знаходимо на клавіатурі клавішу PrintScreen та натискаємо її.
Відкрийте будь-який графічний редактор. Я раніше не розуміла, що це означає. Але все виявилося дуже просто.
Перед вами – скрин екрану на сторінці, де я зараз працюю. По черзі натискаємо Пуск – Стандартні – Paint. В документі, який відкриється, клацаємо Вставить, і з’являється наш знімок.
Можна розмістити скрин в документі Word, просто клацнувши на Вставити:
За бажанням, зображення можна редагувати, я зазвичай його обрізаю, щоб показати, що саме потрібне. Ще можна скористатись Вставкою, щоб виділити необхідне. Наприклад, у вищенаведеному скрині я послідовно вибрала пункти Вставка – Фігури – Овал.  
Коли ви на своєму скрині намалюєте овал, це буде просто біла пляма. Щоб зробити овал прозорим, потрібно навести на нього курсор, натиснути праву клавішу мишки і в меню, яке випадає, вибрати Формат рисунка – Заливка – Немає заливки. Також там можна вибрати колір та товщину лінії. Я, наприклад, колір лінії змінила на червоний, а товщину збільшили вдвічі порівняно з початковою. 
Повернемось до малюнку 2. Для ілюстрації своїх дій я теж вибрала пункти Вставка – Фігури – Виноски. Виноски розмістила так, як мені потрібно, і пронумерувала – за замовчуванням там відразу є можливість писати текст.
Але великий недолік роботи з графічними об’єктами в редакторі Word – неможливість групувати об’єкти. Групування надає змогу працювати з декількома об’єктами як з одним цілим.
Я це роблю в PowerPoint, адже при підготовці презентацій часто використовую різні малюнки, скрини та інші графічні об’єкти. Виникає необхідність об'єднати декілька об’єктів, наприклад: малюнок, напис, стрілочки тощо. Для групування необхідно навести курсор на малюнок (легше починати з найменшого), затиснути клавішу Ctrl (знаходиться в лівім нижнім кутку клавіатури. При її натисканні біля курсору повинен з’явитись знак +) і по черзі виділяти об’єкти. Після цього натискаємо праву клавішу мишки (але сам курсор повинен знаходитись на одному з об’єктів!), в меню, яке випадає, вибираєте групувати – і тиснете. Все – ваші малюнки разом зі стрілочками, написами і квадратиками – єдиний об’єкт, його можна копіювати, зменшувати-збільшувати – редагувати як самостійну одиницю.

Нещодавно за допомогою скринів я розповідала в своєму блозі, як вставити документ за прямим посиланням: http://klasnaocinka.com.ua/ru/article/yak-vstaviti-bud-yakii-dokument-v-blog.html

Немає коментарів:

Дописати коментар